29. mars 2018

Vi kom med!

Første morgenen på Gran Hotel Guadalpin Banus.

God morgen!

For en herlig dag. 🌞
Nå er jeg hjemme igjen, kaffe på sengen og ser ut på en tørr, grusete gate og solskinn. Det kommer seg!

Veldig brått på ble det bestemt at vi skulle ta en tur i påsken, bare jeg og Trygve. Vi jobbet frem til og med fredag, dro natt til lørdag og kom hjem i går. Vi virkelig makset ut nå som vi hadde barnevakt i fem dager. Vi fløy til Malaga og hvis man er usikker på å dra til solkysten i påsken så kan vi konstatere at det er helt supert. Vi hadde tre dager med deilig norsk sommer.

Vi fløy med id billetter og var ikke helt sikre på om vi skulle komme med første fly, men det gjorde vi. Så deilig. Ellers hadde vi måttet prøve oss på de andre to flightene den dagen. Eller i verste fall vente til dagen etter...

Da vi først kom ned var det litt regntung luft og mange skyer slik som på bildet under. Etter det var det bare knallvær. Helt fantastisk. Vi tok til og med en dukkert i middelhavet, trodde jeg aldri!

Vi begynte på et hotell som heter Hotel Apartamentos Princesa Playa. Det synes jeg var en ganske kjip opplevelse. Jeg hadde funnet frem hotellet på booking.com på veldig kort tid. Hadde rett og slett søkt på hoteller med takterrasse for å kunne sole litt ved pent vær. Takterrassen var stengt og hotellet så ut som et museum over gamle møbler som sto i grupper rundt omkring. Og ikke på en sjarmerende god måte...

Nei, dette ga ikke en god, herlig ferieopplevelse. Dagen etter søkte Trygve opp en råflott hotell i Puerto Banus. Her fikk vi vår egen takterrasse og kunne ikke hatt det bedre. Helt fantastisk. Anbefaler Gran Hotel Guadalpin Banus. Her har man det fint altså. 🌴

En pause på vår terrasse.

Jeg synes oftest vi ender opp med å oppgradere hotell og reiser når vi ikke har valgt ordentlig kvalitet til å begynne med. Grunnen til det er at vi begge synes det er "mye dyrere" å betale f. eks. 1000 kroner for noe man er misfornøyd med, enn 2000 kroner for noe man er fornøyd med. Det går mye penger på en ferietur uansett og hvis man da sitter igjen med en dårlig følelse etter å ha brukt de pengene, er det ikke noe hyggelig!

Deilig middelhavet! Det var så utrolig herlig å kjenne sol og varme på kroppen og rusle rundt og få "syden"stemningen. :) Det var godt å komme hjem til barna, men jeg fikk mersmak av turen og har lyst til å dra til varmen igjen. 😅 Det er jo så herlig. Nesten gang vil jeg ta med barna. Savnet dem til tider. Det er så hyggelig å glede dem med bassengbading og ferieliv.

Hva gjør dere i påsken? Har dere pyntet? Jeg synes det kjennes ut som om påskepynten er blit litt vannet ut, men det kanskje bare er meg. Ble liksom en veldig annerledes start med denne plutselige reisen. I dag skal jeg ta ned boksen fra loftet, tror barna setter pris på kyllinger og påskeegg rundtomkring i huset. Det blir koselig det.

Vi blogges!

6 kommentarer:

1. Det hørtes helt magiskt ut med en slik tur. Bare spontant dra ned & nyte noen dager sammen. Skjønner at dere savnet barna,men tenker det er mer energi til dem nå når dere kommer hjem igjen.
    Ha en fin påske & nyt dagene sammen med barna.

Svar
    1. Hei Christina! Ja, en slik tur har vi ikke gjort tidligere hva jeg kan huske. Etter at vi fikk barn. Så tydelig at vi har ladet opp energi og at det er så bra å få savne hverandre litt. Bra for barna å savne foreldrene sine litt også og sette pris på dem. ;) Ha en kjempefin påske du også! /Jessica

Slett
  2. det pyntes ikke som til jul, men gule lys og duker har jeg. dessuten noen egg og kyllinger her og der.

Svar
    1. Det er koselig Åshild! Jeg tok frem esken fra loftet i ettermiddag og nå har vi plassert litt kyllinger og høner rundt omkring. Vi har sådd (mer) karse med litt påskepynt og vi har et stort stettfat med påskeegg på bordet. Det ER hyggelig med påskepynt, jeg kjente det nå. Hyggelig med gult, vårstemning. Riktig god påske til deg og dine! :) /Jessica

Slett
  3. Jeg syns det er så slitsomt å reise på ID, men utrolig godt når man kommer med ja!!

Ikke pyntet så mye til påske i år som jeg bruker å gjøre...
    Men har derimot pyntet kraftig med påskeliljer og gule tulipaner =)

Svar
    1. Enig Ingvild, og Trygve synes det er enda værre enn det jeg synes. Vi tenker at det er nesten umulig å bruke ID når barna er med. Med bare oss er det litt annet. Digg når man kommer med = superbillig tur! Jeg synes det blir slik til alle høytider nå om dagen; jeg vil mest pynte med blomster. Jul eller påske. Og ting fra naturen. Holder lenge. :) /Jessica